Haber

Pandemi Olgusu: Dilan Polat Olayı Yurt Dışında da Soruna Neden Olabilir

Dilan ve Engin Polat çifti ile başlayan ve birçok sosyal medya fenomenine konu olan kara para olayının, yurt dışında kaynak arayan Mehmet Şimşek ve grubunun planlarını bozabileceği iddia edildi.

Ekonomim’den Erdem Oğuz, artan sosyal medya fenomeni ve kara para aklama tezleriyle ilgili bir yazı yazdı.

Oğuz, kara para olayının Türkiye’nin algısını büyük ölçüde zedelediğini belirterek; “Karapara aklama konusunda internet telefonları gündeme geldi. Masak soruşturuyor, soruşturmalar devam ediyor, tutuklamalar ve sosyal medyada sergilenen lüks hayatların vergi boyutu inceleniyor. “Bu noktada Türkiye algısı zedeleniyor, itibarımız zedeleniyor.” İfadelerini kullandı.

Oğuz, yaşananların bizi endişelendireceğini belirterek; “Tam da yabancı sermayeye davetimize olumlu yanıtlar verilmeye başlanırken, kara para aklama suçlamaları gelip bizi bulabilir. “Yargıtay’ın saldırısına uğrama aşamasındayken, sosyal medya ünlülerimizin ‘kara para aklama’ dedikoduları sadece içeride değil dışarıda da başımıza bela olabiliyor.” söz konusu.

Kara para aklama çabalarında sosyal medya etkileyicileri nasıl bir rol oynuyor?

“Aslında bunun ne anlama geldiğini gündemi takip edenler biliyor. Yüksek masraflar, sözde kozmetik satışları, konut, daire, yat ticareti ve ardından sisteme giren yüz milyonlarca lira ya da döviz… Aslında Türkiye uzun süredir, özellikle de kara para aklamanın yapıldığı ortamları üretiyor. Yüksek enflasyon dönemleri. Şimdi de benzer bir durum söz konusu ve vergi kontrolü nedeniyle kim bilir daha kaç sosyal medya fenomeni sisteme yakalanacak. Bu süreçte vergi kontrol ağımızın çabalarını takdir etmek gerekiyor. Onların dikkati ve çabasıyla kara para aklayan ülke etiketinden kurtulmayı başaracağız” dedi.

“Sıcak para da olsa kaynak peşinde koşarken, yabancı sermayenin zaten tereddütlü olan zihniyetini daha da karartmamalıyız. Gidenler sadece Mazda gibi yabancı sermaye değil, aynı zamanda iç hukuki karışıklık ve ekonomik belirsizlik nedeniyle yerli sermaye de göç ediyor. “Heterodoks belasını savuşturmuş olsak da ekonomideki yeni yönetimin kalıcılığı konusunda yerli ve yabancı yatırımcıları tam olarak ikna edemedik.”

Fenomen Salgını

“Bu yeni bir olgu… Şu anda toplum 2 şeye odaklanmış durumda; 1- güç, 2- sosyal medyanın onayladığı başarı(!) Burada bahsedilen başarı, fenomenler ve onları yaratan hayran kitleleridir… Yeni bir pazarlama kanalı olmasının yanı sıra attıkları her adım toplum tarafından izlenmektedir. .. Durum öyle bir noktaya geldi ki artık buna “pandemi fenomeni” diyorum. Pandemi kelimesi, Kovid virüsü sayesinde dilimizin bir parçası haline geldi. Olaylar sosyal medya sayesinde hayatımıza ve gündemimize girdi. Sayıları her geçen gün artmakta ve salgın boyutlarına ulaşmaktadır. Aşı ve karantina sayesinde Kovid salgınıyla baş edebildik. Salgın olgusuyla ancak onlara gösterdiğimiz ilgiyi azaltarak baş edebiliriz. “Aşı nasıl Kovid virüsünü öldürebiliyorsa, pandemi olgusunu da ancak ‘kayıtsızlık kurşunu’ ile ortadan kaldırabiliriz.”

Şeref Oğuz’un yazısını okumak için tıklayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu